T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Tarım Kanunu’nun 7. maddesinde yapılan değişiklikle, tarım sektörü ile ilgili politikaların tespit edilmesi, planlanması ve koordinasyonu ile ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılarak uygulanması yetkisi, Tarım ve Orman Bakanlığına verilmiştir.
Hazırlığı yapılan yönetmelik taslağı ile ilgili bilgiler vermek üzere Tarımsal Üretim Planlaması Bölge İstişare Toplantısı düzenlendi.
Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Rektörlük Konferans Salonu’nda düzenlenen toplantıya Vali Aziz Yıldırım, Süleymanpaşa Kaymakamı Mustafa Güler, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Celaleddin Vatandaş, Bitkisel Üretim Genel Müdürü Dr. Mehmet Hasdemir, Bitkisel Üretim Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Budan, Hayvancılık Genel Müdür Yardımcısı Melikşah Taşkın, Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü Balıkçılık Teknolojisi Yüksek Mühendisi Yılmaz Asutay, Tarım ve Orman Müdürü Oktay Öcal, Bursa, Çanakkale, Edirne, İstanbul, Kırklareli ve Yalova illeri Tarım Müdürleri, çiftçiler ve üreticiler katıldı.
Toplantı saygı duruşunda bulunulması ve İstiklal Marşımızın okunmasının ardından başladı. Ardından Tarım ve Orman Müdürü Oktay Öcal bir konuşma yaptı.
Müdür Öcal konuşmasında şu ifadelere yer verdi; “Bu toplantının ilimizde yapılmasından onur duyduğumuzu belirtmek istiyorum. Tarım Kanunu’nun 7. Maddesinde yapılan değişikliğe istinaden tarımsal üretim planlama yetkisi, Tarım ve Orman Bakanlığı’na verildi. Bu kapsamda yeni bir planlama yapılması kararı alındı. Bu planlamanın tanıtılması ve bilgi alışverişi amacıyla 7 ilin katıldığı bu toplantıyı düzenlemiş bulunuyoruz. Toplantının ilimize, bölgemize hayırlar getirmesini diliyorum.” dedi.
Ardından bir konuşma yapan Vali Yıldırım; “Güzel bir bölge toplantısı ve asıl bu işin güzelliği mevzuat düzenlemesi yapılmadan önce sahaya inip sahada bizzat çalışanlara sorulması. Ben bunun çok değerli olduğunu düşünüyorum. Onun için ve Tarım ve Orman Bakanlığımıza, Tarımsal Üretim Genel Müdürlüğümüze ve buna katkı veren bütün değerli arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum.
Gıda çok önemli hepimiz biliyoruz ama şu açıdan çok önemli diye söylüyorum. İnsanı şekillendiren, nesilleri şekillendiren gıdadır. Eğer düzgün gıda alırsak neslimizde aynı şekilde düzgün olacaktır. Hepimiz biliyoruz ki daha bebek doğmadan annenin yediği, içtiği her şey o bebeğe de sirayet ediyor. Onun karakterinin, alışkanlıklarının, zafiyetlerinin oluşmasında ciddi bir etkiye sahip. O yüzden Tarım ve Orman Bakanlığı hakikaten çok önemli. Onun içindir ki sizlerin yaptığı iş hakikaten çok kıymetli. Hepinizi böyle bir mesleği seçtiğinizden dolayı tebrik ediyorum.
Tekirdağ yüzey alanının yaklaşık %66’sını (4,15 milyon da) işlenen tarım arazisi oluşturmakta. İşlenen tarım arazisinin yaklaşık % 96’sında tarla bitkileri (4 milyon da), % 2,8 ini meyve (0,12 milyon da) geri kalanında ise sebze ve süs bitkileri yetiştiriciliği yapılmaktadır. 2022 yılı TÜİK verilerine göre tarla bitkileri olarak en yaygın ürünlerimizden buğday yaklaşık 812.000 ton, ayçiçeği 333.000 ton, yem bitkileri 335.000 ton olarak üretilmiştir. 2022 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye yağlık ayçiçeği üretiminin %14’ünü üreten ilimiz, uzun süredir ilk sırada yer almaktadır.
Ekmeklik buğday üretiminin yaklaşık %5’i Tekirdağ’da gerçekleştirilmiş olup ilimiz Konya ve Ankara illerinden sonra 3. sırada yer almakta. Ülkemiz kanola üretiminin % 19’u Tekirdağ’da yapılmakta. Tekirdağ kanola üretiminde iller sıralamasında Edirne‘den sonra 2. sırada yer almakta. Yeterlilik düzeylerinin artırılması gereken bu önemli ürünlerin üretiminin sürdürülebilirliği giderek daha fazla önem kazanmaktadır.
Tekirdağ’da yaklaşık 7.550 büyükbaş, 5.000 küçükbaş hayvan yetiştiren işletme mevcut olup, 2022 yılı TÜİK verilerine göre ilimizde yaklaşık 150.000 adet büyükbaş, 350.000 adet küçükbaş hayvanımız bulunmakta. Tarım ve Orman Bakanlığımızca ilimiz şap hastalığından ari bölge ilan edilmiştir.
Çiftçi Kayıt Sistemi’ne kayıtlı yaklaşık 24.000 çiftçimiz mevcut. İlimizde 21 adet birlik ve 166 adet kooperatif olmak üzere toplam 187 adet tarım örgütü bulunmakta.
İlimizin potansiyeli düşünüldüğünde, iklim koşullarıyla sıcaklık ve yağış miktarının nispeten yeterliliği, çiftçilerimizin eğitimli, bilinçli, modern alet ve makinaları kullanma alışkanlığı, tarımsal ürün işleme sanayisinin bulunması, tarımsal örgüt yapılanmasının yaygın olması, çiftçilerimizin teknolojik iletişim araçlarını kullanmaya yatkın olması, ilimizde Ziraat Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Bağcılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü ve Gıda Kontrol Laboratuvarı bulunması gibi faktörler tarımsal üretimde ilimize avantaj sağlamaktadır.
İlimizin avantajlı durumlarını değerlendirerek Tekirdağ’ın tarımsal verimliliğini, üretimini, tarım sektöründe çalışan çiftçilerimizin ve üreticilerimizin refahını artırmak için çalışmalarımız devam etmektedir.
Tarım ve Orman Bakanlığımızca “Türkiye Yüzyılı” vizyonuyla başlatılan Tarımsal Üretim Planlaması çalışmaları, üretimin belirli bir plan dahilinde yapılması ve ülkemizin ihtiyaç duyduğu tarımsal ürünlerin yeterlilik düzeylerinin artırılması amacıyla hazırlanmıştır.
Tarım Kanunu’nun 7. maddesinde yapılan değişiklikle, tarım sektörü ile ilgili politikaların tespit edilmesi, planlanması ve koordinasyonu ile ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapılarak uygulanması yetkisi, Tarım ve Orman Bakanlığına verilmiştir. Bugün burada hazırlığı yapılan yönetmelik taslağı ile ilgili bilgiler alacağız.
Bu vesileyle, toplantının hayırlara vesile olmasını diliyor; toplantının düzenlenmesinde emeği geçen Tarım ve Orman Bakanımız Sayın İbrahim Yumaklı’ya şükranlarımı arz ediyor, Tekirdağ Namık Kemal Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mümin Şahin’e, Tarım ve Orman Müdürümüz Oktay Öcal ve emeği geçen diğer yetkililere teşekkür ediyorum.
Vali Yıldırım’ın konuşmasının ardından Bitkisel Üretim Genel Müdürü Dr. Mehmet Hasdemir, Tarımsal Üretim Planlaması hakkında bilgiler verdi.
Toplantı, soru-cevap ve değerlendirme bölümünün ardından sona erdi.